En aquest moment estàs veient ¿Pneumàtics d'hivern o cadenes per l'autocaravana? Què triar?

¿Pneumàtics d'hivern o cadenes per l'autocaravana? Què triar?

¿Pneumàtics d'hivern o cadenes de neu per autocaravana? Li posem sabates noves a la Kucavana!

Arribem a finals de tardor, cauen les primeres nevades i ens assalten els dubtes, com equipem al nostre vehicle, autocaravana, de 7,5 metres i prop dels 3500 kg per realitzar les nostres escapades a la muntanya amb seguretat? cadenes de neu per autocaravana metàl·liques, de tela, pneumàtics d'hivern, per a totes les estacions? En dues o en les quatre rodes? Comences a preguntar, documentar i mirar fòrums ... resultat acabes fet un lio ...

Comencem: ¿pneumàtics d'hivern per l'autocaravana o cadenes de neu per autocaravana? DEPÈN! 

El més important és plantejar l'ús i analitzar la zona en la qual vivim, a Barcelona o rodalies amb el clima que tenim no ens calen pneumàtics d'hivern tret que anem a pujar cada cap de setmana a zones fredes o amb risc de nevades. Si tenim pensat anar a esquiar un parell de vegades a l'any amb l'AC, hauríem de mirar previsió de temps i pujar només si no hi ha alertes, per tant amb unes cadenes de neu per autocaravana per sortir d'un imprevist tindríem suficient.

Si som vivim en zones on els normal és estar per sota dels 7 graus, la millor opció són els pneumàtics d'hivern, per sota d'aquesta temperatura un pneumàtic d'hivern és més efectiu que un de normal fins i tot en sec, quan parlem d'efectivitat ens referim al fet que vam frenar en menys metre que l'altre.

Si ens decidim per les cadenes de neu per autocaravana, les més efectives són les metàl·liques de tota la vida. 

Però necessiten una mica de pràctica per posar-les de forma ràpida i pesen bastant> 10kg. Les de tela ens podran treure d'una dificultat però duren poc i la seva efectivitat és més reduïda i després tenim un mixt com són les cadenes de neu per autocaravana de Michelin Esay Grip, Facilitat de muntatge com les de tela però amb baules metàl·lics però com que no és or tot el que lluu a nivell europeu només estan homologades a França i Itàlia, és a dir que en cas de trobar-nos el senyal d'equipament específic per a neu a Alemanya no la podríem utilitzar.

Per cert és recomanable muntar-les en les 4 rodes les cadenes de neu per autocaravana per la grandària i pes de l'autocaravana !!!

Aquí podeu veure el fàcil que resulta treure-:

També cal tenir en compte que països anem a visitar i consultar la legislació de cada país per exemple a Àustria és obligatori l'ús de pneumàtics d'hivern des de l'1 de novembre fins el 15 d'abril per a vehicles de fins a 3,5 tones, en Itàlia en determines regions també ho és, Alemanya ...

Volem pneumàtics d'hivern !!! fora cadenes de neu per autocaravana I ara que triem?

Primer de tot ens trobem amb la legislació espanyola que contempla els pneumàtics d'hivern com una alternativa vàlida a les cadenes de neu, tal com recull el Reglament general de vehicles, basat en el Reial decret 2822/1998 de l'23 de desembre:

«Quan sigui obligatori o recomanat l'ús de cadenes o altres dispositius antilliscants autoritzats s'haurà, bé col·locar sobre, al menys, una roda motriu a cada costat de el vehicle aquestes cadenes o dispositius antilliscants, bé utilitzar pneumàtics especials, [...] Si els pneumàtics presentessin claus, com els usats en paviment amb gel, aquests seran de cants arrodonits i no sobresortiran de la superfície més de dos mil·límetres.

Si s'utilitzen pneumàtics especials de neu, aquests aniran marcats amb la inscripció M + S, MS o M & S, i hauran de tenir una capacitat de velocitat, bé igual o superior a la velocitat màxima prevista per al vehicle, bé no inferior a 160 km / h si la velocitat màxima de el vehicle és superior a aquesta. »

MS o M + S, hivern, all season, 3PMSF, vaja lio!

No tots els pneumàtics M + S són d'hivern alguns pneumàtics de 4 × 4 i els de camió dels eixos diferencials també tenen aquest marcatge i no per això són pneumàtics de neu, a nivell visual tindríem això:

Amb la qual cosa haurem de buscar un pneumàtic amb la marca M + S (Fang i neu) i 3PMSF o el que és el mateix el símbol d'una muntanya amb un floc de neu

3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake) garanteix que el pneumàtic ha estat sotmès a un procés d'homologació segons el mètode de certificació ETRTO (European Tyre and Rim Technical Organization) en què s'assagen les prestacions de l'pneumàtic en condicions hivernals. Des 2017 la legislació d'alguns països, com Alemanya, Luxembourgo i les Repúbliques Bàltiques, ja no permeten la circulació amb pneumàtics M + S a l'hivern, a l'considerar que només són pneumàtics d'hivern genuïns dels que porten el símbol 3PMSF.

Com a curiositat existeixen els pneumàtics amb claus (M + ES) però el seu ús està limitat i restringit a determinats països i zones on es necessita un plus, a causa de les condicions climatològiques

Ara sí, pneumàtics M + S amb 3PMSF

No entrarem en debat que marca o model és millor, nosaltres vam optar per uns Goodyear Càrrec UltraGrip 2 per relació marca / preu però amb el símbol 3PMSF garantim que sigui quina sigui la nostra elecció encertarem.

I si no pregunteu, tot i portar els 4 pneumàtics d'hivern i ser substituts de les cadenes, seguim portant les cadenes, sempre ens podem trobar alguna carretera molt gelada on el seu ús ens pot treure d'un compromís, per a nosaltres la seguretat és el primer.

Finalment i per a nosaltres molt important, planificar una mica la ruta, sobretot a l'hivern, consultar previsions meteorològiques, estat de les carreteres, normatives dels països i sentit comú !!!

PD. L'objectiu d'aquest article no és concloure quina és la millor opció, sinó fer un resum de la informació recollida i dels motius que ens han portat a prendre la decisió.

Fes clic per puntuar aquesta entrada!
(Vots: 3 mitjana: 4.7)

Deixa una resposta