En aquest moment estàs veient Andorra amb furgoneta camper en 6 dies!

¡Andorra en furgoneta camper en 6 dies!

Descobreix un inspirador viatge per Andorra en autocaravana. Un destí que et seduirà pels seus impressionants paisatges!

sobre @ricsenexperiencies

Som una família formada per Marc, Montse i Jana (de gairebé 3 anys). Vam viatjar amb la nostra camper, un Opel Vivaro, des de gener de 2020.

Som de Berga i ens encanta el nostre entorn, però també ens agrada descobrir nous llocs, tant a la muntanya com a la platja. Pràcticament cada cap de setmana ens vam escapar amb la nostra furgo!

Andorra amb autocaravana

Viatjar per Andorra amb furgoneta camper: tot el que has de saber abans de sortir

Normativa sobre l'estacionament, pernocta i acampada a Andorra

majoritàriament, l'estacionament amb autocaravana o furgoneta camper al centre d'Andorra la vella està prohibit, Tot i que hi ha un pàrquing habilitat per estacionar durant el dia.

El Principat d'Andorra ofereix moltes més opcions per estacionar i pernoctar, com, per exemple els pàrquings de les pistes d'esquí o algunes àrees recreatives. Si es vol, hi ha càmpings.

Pel que fa a l'acampada només està permesa a càmpings o àrees d'autocaravanes privades, a la via pública està totalment prohibit acampar.

Recordem que acampar és treure qualsevol element de l'perímetre de el vehicle (taula, cadires, tendals ...).

Serveis per a les autocaravanes i campers

A Sant Julià de Lòria hi ha un punt de buidatge i ompliment d'aigües gratuït.

Gasolina i peatges al país Andorra

'La combustible a Andorra és molt més barat! Val la pena omplir el dipòsit abans de sortir de país.

A tot el país només hi ha un peatge que va des del Pas de la Casa a Grau Roig (6 euros), però pots evitar-ho pujant pel Port d'en Valira, amb unes vistes impressionants.

Andorra amb autocaravana

El millor i el pitjor de la nostra ruta per Andorra a furgoneta camper

El que més ens ha agradat

1. Llacs de Tristaina
  2. Llac de Pessons
  3. Vall d'Incles
  4. La tranquil·litat de les nits a l'alta muntanya
  5. Coll de la Ampolla i Port de Cabús
  6. Mirador Roc de el Quer

El que menys ens ha agradat

1. Cal tenir en compte el desnivell a les carreteres
  2. El fred a l'hivern

Descobreix amb nosaltres ... Andorra en 6 dies!

DIA 1

Entrem a Andorra pel Pas de la Casa i anem a l'estació d'esquí de Grau Roig, on hi ha un pàrquing habilitat per autocaravanes. Des d'allà fem l'excursió fins al llac de Pessons. Una ruta d'uns 6 quilòmetres amb uns 700 metres de desnivell.

Vam dormir a la mateixa estació d'esquí.

DIA 2

Anem a la Vall d'Incles i passegem per allà, que hi ha diferents rutes per fer amb uns paisatges impressionants. A l'estiu no es pot pujar en cotxe, però hi ha un trenet elèctric que et porta (3 euros, preu únic). Nosaltres vam menjar al restaurant que hi ha a la mateixa vall, el Restaurant l'Ovella Negra (molt recomanable!). A l'hora de baixar, ho vam fer caminant pel Camí de l'Obac (uns 45 minuts).

Després de visitar la Vall d'Incles, vam parar a al mirador de l'Roc de el Quer i ens anem a dormir a Sant Miquel d'Engolasters, a l'àrea de pícnic Font de la Closa.

DIA 3

Ens aixequem i anem caminant fins al llac d'Engolasters. Mengem en l'àrea ia la tarda ens anem a Ordino, al càmping Borda d'Ansalonga. Vam viatjar en camper i de tant en tant va bé una dutxa d'aigua calenta. És un càmping petit que està molt bé per fer parada.

DIA 4

Al matí ens aixequem i fem la ruta de l'Ferro, d'uns 4 km de distància i uns 125 metres de desnivell. Després de dinar vam visitar el poble d'Ordino i pugem cap a la estació d'esquí d'Ordino - Arcalís.

A l'estiu s'ha de pujar a partir de les 17: 30h de la tarda (és el que vam fer nosaltres, per poder pujar fins a dalt amb la furgoneta), ja que durant el dia no deixen pujar els cotxes. Si puges abans d'aquesta hora, es pot pujar amb el telefèric. Vam dormir a la mateixa estació.

DIA 5

El matí següent fem la ruta caminant fins als Llacs de Tristaina (Hi ha 3 llacs que estan a 2300 metres d'altitud). La ruta són uns 5 km amb un desnivell de 200 metres aproximadament. ¡Les vistes i el paisatge són fascinants!

També es pot pujar a l'mirador solar de Tristaina caminant o en telecabina, però nosaltres no ho vam fer. Passem la nit a la mateixa estació d'esquí d'Ordino Arcalís.

DIA 6

Ens aixequem i ens anem cap al Port de Cabús. Allà fem alguna ruta caminant pels camins que hi ha, observant les magnífiques vistes que es veuen de la Pica d'Estats, ja que aquests turons fan de frontera amb Catalunya.

Vam baixar uns 5 km amb el cotxe, fins al Coll de la Botella, i allà mengem. Aprofitem per fer el cafè al restaurant que hi ha, i passegem per les pistes d'esquí, abans d'agafar la furgo i tornar a casa.

Aquest enclavament també és un lloc ideal per dormir.

Andorra amb autocaravana

T'ha agradat la nostra proposta per descobrir Andorra amb autocaravana?

Segueix-nos a instagram per més! Fins aviat!

Altres articles sobre Andorra en autocaravana o camper

Fes clic per puntuar aquesta entrada!
(Vots: 2 mitjana: 5)

Aquesta entrada té 2 comentaris

1. Julia

Moltes gràcies! Tan ben explicat que et donen ganes d'anar-hi!!!