En aquest moment estàs veient 7 dies de ruta pel Desert de l'Gobi a Mongòlia en fugoneta per @compassontheroad
Mongòlia en furgoneta Camper pel Desert de l'Gobi

Descobreix el Desert de l'Gobi i Mongòlia en furgoneta camper, de la mà dels instagramers aventurers @compassontheroad. Un viatge que t'enamorarà a través del relat de viatge d'aquests grans aventurers.

Sens dubte Agnes i Xevi amb el seu perfil d'Instagram @compassontheroad són dels nostres instagramers favorits dins el món de l'caravanning i camper. I és que no són uns viatgers qualsevol, creu-me. No hi ha lloc que no et descobreixin, per exemple el que ens van a descobrir aquí: Mongòlia i la seva 'Desert de l'Gobi en furgoneta camper !. Per descomptat no conec ningú més que s'hagi aventurat a aquest gesta en una furgoneta camper.

Amb les seves publicacions ens inspiren i ens fan somiar amb destinacions increïbles. Per a mi són d'aquests instagramers que sens dubte aporten valor afegit amb les seves publicacions, així que No dubtis a seguir-los! A què esperes?

@compassonthe road el formen Agnes i Xevi, ella Llicenciada en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport, entrenadora Nacional de Gimnàstica, sempre ha estat amant de l'aventura, inquieta i rodamón, ell Màster en gestió de catàstrofes i emergències, alpinista i esportista d'elit. Viatger empedreït, ja ha visitat més de 100 països. I junts són compassontheroad; ambaixadors de les seves pròpies vides, ciutadans de l'món, és difícil explicar més.

Són gent senzilla que ve d'una societat complexa a la qual no s'han deixat portar pel corrent. Buscant en el seu interior van trobar els valors que el món i el viatge els regala i creuen fermament en l'essència de compartir. En aquest sentit el seu perfil, @Compassontheroad, pretén ser un espai d'aprenentatge d'apilament de riquesa cultura on transmetre a intrèpids viatgers l'essència de la civilització i la bellesa oculta del nostre planeta, és portar el viatge i l'aventura a la seva màxima essència !

¡Segueix i no esperis més a l'aventura de viure contra corrent!

Us explicarem una part de la ruta que vam fer a Mongòlia a l'octubre de 2019, on vam estar gairebé un mes, Però la experiència més autèntica va ser els dies que vam estar al Desert de l'Gobi.

Com vam arribar a Mongòlia

fins Mongòlia vam arribar a tren i bus, Des de Sibèria (una part la creuem fent autoestop), per la ruta de l'Transmongolià, allà vam arribar a la capital de Mongòlia, Ulan Bator, que la vam fer campament base per moure'ns per aquest increïble i enorme país.

descobrim una gent i una cultura autèntica, poble acollidor com els que més.

Moure a Mongòlia

Moure a Mongòlia és complex, Grans extensions, sense gairebé carreteres asfaltades, etc. Un puc escollir llogar un tour o bé anar més per lliure, La qual cosa és possible, però cal planificar bé les jornades.

Llogar una furgoneta amb conductor

Finalment ens vam decidir per llogar una furgoneta amb fogó, d'aquestes d'estil rus, amb conductor, Però sense estar lligats a cap tour.

I amb nosaltres venia la nostra botiga d'expedició.

Abans de sortir cap al Desert vam anar a comprar menjar i algun estri que no caldria durant aquesta setmana, com a càrregues de gas, paper higiènic, bosses d'escombraries.

I aquí va començar la nostra aventura de 7 dies en el Desert de l'Gobi en furgoneta camper que us anem a relatar.

Pernoctar al Desert de l'Gobi

El resum de les nostres pernoctes en el Desert de l'Gobi és que sempre van ser en campaments nòmades del Gers, algunes autènticament nòmades, altres de famílies nòmades que l'han adaptat una mica a l'viatger. De vegades dormim a Ger, tot i que a l'viatjar amb la nostra botiga vam fer un híbrid, combinar nits a Ger i nits en tenda de campanya.

Menjars en el Desert de l'Gobi

Normalment vam menjar al nostre fogó de la furgoneta però també vam ser convidats per alguna família per esmorzar. A més vam menjar menjar local en algun lloc de carretera.

Què veure a Mongòlia en el Desert de l'Gobi

Llocs visitats: Tasagan Suvarga, Yol Valley, Khongor Sand Dunes, Xarxa Flamming Cliff i Baga Gazriin Chuluu.

El millor de Mongòlia i de el Desert de l'Gobi

El millor descobrir com és la vida al desert de l'Gobi, que tot i ser desert i la nostra concepció és que al desert fer calor, el Gobi és el desert més fred de l'món.

A més, descobrir una vida i una cultura molt diferent, molt humil i molt acollidora. Viatjar sense tour ens permet endinsar-nos en les cultures, en les gents, al compartir. L'essència de país, una cosa meravellosa.

Desert de l'Gobi a Mongòlia a veure

Dia 1: Ulan Bator - Tsagaan Suvarga (white stupa) Cap al Desert de Gobi

Ulan Bator - Tsagaan Suvarga (white stupa)

Sortim cap a les 11 del matí des del punt de trobada amb el nostre xofer i la furgoneta russa.

Per a la nostra sort ell parlava una mica d'anglès, el que ens facilitaria la comunicació amb els pobles nòmades de sud.

Conduir per Mongòlia no és fàcil i ho quilòmetres es fan amb més lentitud dels que estem acostumats. Però això no era un inconvenient, a canvi, és la manera de gaudir de el paisatge, àrid i lunar en molta part, però fascinant.

Parada obligatòria per menjar, amb el nostre fogonet ens vam fer el menjar i després a seguir la ruta fins a Tsagaan Suvarga.

Arribem a mitja tarda, ens diuen que els llums són millors per observar totes aquestes estructures rocoses, de mil i un colors passant per totes les tonalitats de marrons, blancs, roses, verds.

Un munt de fotos, un no es cansa de fotografiar, d'admirar, de deixar la ment en blanc.

Abans que caigués la nit vam anar fins a un campament nòmada molt a prop d'on estàvem. Allà hi havia unes ger (casa típica de Mongòlia) per passar la nit, però nosaltres vam demanar permís per poder plantar la nostra botiga, I sense cap problema, una mica apartats de les Ger, l'única condició.

Els banys són latrines i formen part de l'campament. Allà vam veure l'ocàs, mentre tornaven els camells de la família de campament al seu lloc per passar la nit.

La nit va ser freda, per sota de zero.

Pernocta Desert de l'Gobi dia 1:

En un campament nòmada prop de Tsagaan.

Dia 2: Tsagaan Suvarga - Yol Valley en el Desert de l'Gobi

Tsagaan Suvarga - Yol Valley

Ens llevem d'hora, entre les 6 i les 7 i vam veure sortir el sol. Utilitzem el fogonet per fer-nos un te i recuperar calor, unes galetes i cap a les 8-9 partim cap a Yol Valley.

Allà vam arribar sobre el migdia, vam preparar una motxilla amb aigua i una mica de menjar ia caminar. Yol Valley és un canó profund i estret a les muntanyes Saikhan Gurvan de sud de Mongòlia

El vall porta el nom de l'Lammergeier, Que es diu Yol en mongol. El trencalòs és un voltor del Vell Món, de manera que el nom sovint es tradueix com Vall dels Voltors o Vall de les Àguiles.

És espectacular arribar fins al final, on s'obre i admires milers de muntanyes que envolten el canó. Per als més aventurers recomanem pujar a alguna d'aquestes turons i admirar el canó des de dalt.

Vam dormir en un campament nòmada. La nostra intenció era plantar la tenda, però els habitants d'allà ens van dir que ens convidaven a dormir en un Ger, Que bufava massa el vent i feia massa fred. A nosaltres no ens espanta el fred però la hospitalitat d'aquesta gent era irrebutjable

Explicar que la «Calefacció» de la Ger és tipus salamandra i el combustible són les caques seques dels camells. Escalfa molt però cal estar atent per anar tirant combustible abans que s'apagui, això sí mentre dorms és inevitable, s'apaga i de bon matí toca encendre de nou.

Preparem el sopar i la compartim amb ells.

Pernocta Desert de l'Gobi dia 2:

Pernocta en campament nòmada.

Desert de l'Gobi a Mongòlia a veure

Dia 3: Yol Valley - Khongor Sand Dune

Yol Valley - Khongor Sand Dune

Ens vam llevar cap a les 8, avui queda una mica més a prop nostre destí, les dunes

El Gobi no és un desert sorrenc en general, és rocós i lunar, però hi ha alguna zona de dunes que cal visitar.

Quan vam arribar ens calcem bé les botes ia pujar. Sembla fàcil, però la sensació és d'un pas endavant i dos enrere. Paciència ia pujar, a la fi les arestes de les dunes t'esperen per poder gaudir d'unes vistes immenses de tota la vall.

La pernocta de nou en campament nòmada, avui tornem a plantar la nostra botiga d'expedició i generem curiositat a uns reporters mongols i ens fan unes fotos i vam parlar amb ells una estona.

Pernocta Desert de l'Gobi dia 3:

Pernocta en campament nòmada

Dia 4: VISITA A L'ALTIPLÀ MÉS EXTENS D'EUROPA

Khongor Sand Dune - Xarxa Flamming Cliff

Avui el dia és ventós, tenim molts quilòmetres per davant, però Segui, el nostre xofer el fa més amè.

Parada obligatòria per a un cafè i més tard per menjar.

A mitja tarda vam arribar a les Xarxa Flamming Cliff, perquè us feu una idea, és com el Colorado en petit. El vent bufa amb molta intensitat, costa caminar però no sabem quan podrem tornar a l'Gobi així que vam intentar visitar tot el que podem.

Aquí tampoc ens cansem de fer fotos.

Abans que caigui el sol ens anem cap al campament on passarem la nit, la furgoneta té alguna avaria i Segui s'anirà a el campament de l' «costat» (uns quilòmetres cap allà al mig de desert).

Nosaltres ens vam quedar al campament, que són 4 Ger d'una família. hi ha un oasi a prop on hi ha una mica de llenya per a la calefacció, aquesta vegada no toquen les caques de camell.

Allà tallem llenya i tornem a la nostra Ger. el vent segueix bufant i s'aixeca tanta pols que no es veu a més de 4 metres.

El desert ja és difícil i amb vent més, la dificultat d'orientar-augmenta i és millor no allunyar-se de les Ger sinó vols dormir a la intempèrie.

Pernocta Desert de l'Gobi dia 4:

Desert de l'Gobi a Mongòlia a veure

Dia 5: Xarxa Flamming Cliff - Baga Gazriin Chulu

Xarxa Flamming Cliff - Baga Gazriin Chulu

La nit va ser ventosa i freda, sort de la llenya.

Ens aixequem amb el nostre te, i la família ens va convidar a esmorzar amb ells. Galetes típiques i el te típic mongol.

Partim cap a Baga Gzariin Chuluu, vam anar tranquils, la furgoneta anava millor, però no acabava de funcionar de el tot bé.

Un dia llarg i sense poder visitar res, coses de l'aventura i de l'desert. Això sí, vam parar a dinar, avui sense fogó, menjar local en un lloc viari de què no recordem el nombre.Comimos molt bé.

Avui dormim de nou amb la nostra botiga, el fred apreta, i la temperatura a mitjanit baixa per sota dels 10 graus sota zero.

Pernocta Desert de l'Gobi dia 5:

Desert de l'Gobi a Mongòlia a veure

Dia 6: Baga Gazriin Chulu - Mandalgovi

Baga Gazriin Chulu - Mandalgovi

A les 6 i mitja ja estem en peu, el fred de la nit no ens deixa allargar sense un te calent, i alguna cosa per menjar i recuperar energia.

Avui sí, vam visitar Baga Gazriin Chulu, unes estructures de pedres molt curioses, un monestir abandonat i un buda al mig del no-res.

Aprofitem per caminar una bona estona, fa sol i encara que l'hivern al desert és dur i fred avui s'està bé.

La nit la fem en un campament nòmada en un Ger prop de Mandalgovi.

Pernocta Desert de l'Gobi dia 6:

Pernocta en campament nòmada.

Dia 7: De tornada a Ulan Bator

Dia de carretera i de tornada a Ulan Bator

Altres articles que et poden interessar