En aquest moment estàs veient Escapada de cap de setmana a la Vall de Eyne i Llo, Cerdanya francesa, amb nens i gos

RESUM DE L'ESCAPADA A LA VALL D'EYNE I LLO A AUTOCARAVANA
  • Dies: 3 dies, de divendres tarda a diumenge
  • Dates: De l'28 a el 30 de setembre 2018
  • poblacions visitadas: Eyne- Llo
  • Llocs de pernocta: Aparcament de sortida a la vall de l'Eyne -> Aparcament a les termes de Llo. Totes les àrees les podeu trobar https://www.park4night.com/
  • total despeses de l'escapada aprox: 75 Euros calculats anada i tornada (benzina aprox 30 € passant pel Coll de Tosas N-260 no hi ha peatges / Entrades llocs visitats 43 € termes de Llo / Àrees de pernocta 0).
  • Resum de les visites i activitats realitzades en l'escapada a la Vall de Eyne i Llo en autocaravana:
    • Eyne (1 nit)
      • Sender Vall de Eyne
    • Llo (1 nit)
      • termes
      • Sender gorgues de Segre
      • visita poble
  • el millor d'aquesta escapada Vall de Eyne i Llo en autocaravana
    • El pàrquing de pernocta de la vall d'Eyne, un recés de pau a la natura sense pràcticament ningú.
    • La Vall de Eyne amb moltíssimes flors i insectes que descobrir i fotografiar, molt didàctic per als petits
    • Llo, un poblet amb encant i les seves aigües termals.
    • El sender de les gorgues de el Segre i la via ferrada i tirolines de Llo a les quals tornarem segur a explorar millor.
  • Lo peor d'aquesta escapada Vall de Eyne i Llo en autocaravana
    • L'estrès de l'gps volent-nos portar per una altra ruta de 4 hores perquè deia que la carretera n-260 (collada de toses) estava tancada, que era cert ... però hi havia un desviament provisional amb el qual no hi va haver problema per passar amb l'autocaravana.
    • La pluja durant tota la tarda d'dissabte que ens va deixar sense poder anar a les aigües termals de Llo. Això que diuen que en aquesta zona hi ha 300 dies de sol i per això hi ha 3 centrals d'energia solar enormes ...
CONSELLS PER A AQUESTA ESCAPADA A LA VALL D'EYNE I LLO A AUTOCARAVANA
    • Generals
    • Si vols estalviar-te sobre 40 Euros de peatge d'Olesa i de túnel de l'Cadí veus per la c-17 i després per la N-260 (collada de Toses). En el nostre cas només eren 10 minuts més i per l'estalvi valia la pena. Hi ha corbes i és carretera de muntanya pel que si vas per la collada de Toses precaució sempre.
    • Emporta't sempre sempre encara que rellueixi el sol un impermeable si fas senders pel Pirineu, a l'migdia és probable que comenci a ploure.
    • Si vols banyar-te en les aigües termals de Llo obren de 9 a 19:30 tot l'any, a l'estiu fins a les 20: 00h, porta banyador, xancletes i tovallola, no cal gorra. Val 10 € l'adult. Els nens poden entrar sense problema.
    • Ni a Eyne ni a Llo poble hi ha botigues, només un restaurant a Llo i la Casa de la Vall d'Eyne a Eyne amb un petit restaurant-botigueta souvenir, així que porta provisions per al que necessitis, sinó per a Sallagosa o Bourg-Madame que hi ha més botigues i Supermercats.
    • Per a les excursions de les gorgues i de senderisme a la muntanya recorda equipar-te amb bon calçat que no rellisqui, sigui còmode i adherència bé el peu. I un altre consell si les botes són velles revisa la sola ... són les segones que a la meitat de camí hem de donar la volta perquè se'ns han enlairat ...
    • Per a les excursions de senderisme porta gps i descarrega't abans d'anar al trac corresponent que vulguis fer. Nosaltres mirem sempre en Wikiloc.es les excursions amb trac. Ens descarreguem el trac que volem i amb un rellotge garmin gps de muntanya fem les rutes, és molt més segur que anar sense res a la muntanya. Encara que si vas a fer un parell o tres de km amb els nens per a les rutes que us proposem hi ha bona senyalització i camí.
    • Si és estiu i fa calor hi ha zones on us podreu remullar una mica al riu a la Vall de Eyne.
    • En els banys de Llo no us oblideu de portar xancletes, banyador i tovallola. No hacefalta gorra. Hi ha assecadors de cabell (amb poca potència, de l'tipus assecador de mans) i no hi ha cap endoll per endollar el teu, no cal que t'ho portis.
    • Mira els bons que hi ha dels banys de Llo abans d'entrar, potser et convingui algun. Hi ha un pack familiar per 43 euros que entreu 2 Adults + 2 nens (l'estalvi és de 3 euros). També hi ha bons nominatius de 5 entrades que t'estalvies 3,5 euros l'entrada, si vas a Olver a esquiar o així potser sigui més interessant. Els menors de 3 anys és gratuït.
    • En Eyne anar a la casa de la Vall de Eyne, és un lloc bonic on us donaran tota la informació de la Vall, hi ha exposicions ia més una petita botiga de productes locals i restaurant.
    • Si aneu a l'hivern, teniu les pistes d'esquí de Cambre d'Ase - Eyne et Saint Pierre dels Forcats, molt tranquil·les i familiars. Preu d'uns 20 a 23 € el forfet. Lloguer d'equip barat. A dues hores de Barcelona. Per petits perfectes, per a adults que us agradi l'esquí no serà el millor lloc.
  • Específics si viatges amb nens:
    • Recorda als petits, a la Vall de Eyne, que no arrenquin flors, està prohibit és un parc protegit.
    • A Eyne hi ha oficina de turisme on hi ha sempre alguna exposició sobre fauna i flora que els agradarà als nens.
    • Als petits a l'veure tants insectes a la Vall d'Eyne els ha encantat la proposta de construir cabanes perquè es protegeixin aquests, a força de buscar palets i partir hem fet una, una bona activitat que els ha encantat.
    • Ull amb la tanca electrificada de la finca de les ovelles que està a la banda de l'pàrquing de ACs de Llo, no està senyalitzat.
    • Per als banys de Llo no oblidar-vos de portar maniguets per als més petits, no hi ha cap piscina tan petita com perquè arribin a terra tota l'estona.
    • Si aneu a l'hivern, teniu les pistes d'esquí de Cambre d'Ase - Eyne et Saint Pierre dels Forcats, molt tranquil·les i familiars. Les aconsellem si aneu amb nens. Pistes molt fàcils. Bona escola d'esquí. Moltes pistes verdes i blaves. Ideal per als més petits. Un telecadira i la resta tele-arrossegaments però practicables per als petitons.
  • Específics si viatges amb gossos:
    • En els banys de Llo no podran accedir-hi.
    • Si aparques al pàrquing dels banys de Llo, compte amb deixar a el gos solt, just al davant hi ha un camp on guarden les ovelles.
  • Específics si viatges a la Vall de Eyne i Llo en autocaravana .:
    • La N-260 (Collada de Toses) ara (data 28 de setembre 2018) està tancada per obres en un tram proper a Puigcerdà, però hi ha habilitat un desviament on es pot anar amb l'autocaravana sense problema que passa per la Molina.
    • Si sou una AC de més de 3 m d'alt, recordar que no podreu agafar la carretera paral·lela a la collada de toses ja que hi ha un túnel que no passes.
    • Us aconsellem molt portar un GPS especial d'autocaravana o camió on posar les mesures de la vostra AC, en aquestes zones de muntanya vas molt més tranquil, és un descans.
L'ESCAPADA A LA VALL D'EYNE I LLO A AUTOCARAVANA
A EL DETALL DIA A DIA
Dia 1 Divendres a les 17h: Sant Pere de Vilamajor- Eyne o Eina en català
Recollim als petits de l'escola i ens posem en marxa a la Vall de Eyne i Llo a la nostra autocaravana. Hem decidit estalviar-nos els peatges de la C-58 i túnel de l'Cadí, de manera que anem per la C-17 per agafar la Collada de Toses. Tot d'una el GPS ens diu de desviar-nos de camí perquè ens diu que la N-260 (collada) està tancada i ens calcula 4 hores de camí quan queden 1: 30 ... Comencem a mirar per internet, ni en DGT ni Trànsit posa res de tallada, només que està en obres en algun tram.
Vam decidir continuar si realment està tancada i no podem anar per la carretera paral·lela (perquè en ella hi ha un túnel que sabem que no passem per l'altura) donem mitja volta i vam canviar de destinació cap a Camprodon.
De moment cap senyal de tallada ja passat Ribas de Freser i fins a un bon tros, ja arribant a Puigcerdà gairebé que efectivament vagis i tallada! això si desviament a l'esquerra i sense problema passant per la Molina vam arribar ja a Puigcerdà.
Són les 20h que vam arribar a Eyne, és un llogaret de poc més de 100 habitants, amb cases molt antigues de pedra. Hi ha oficina de turisme, la Casa de la Vall de Eyne, amb restaurant, sala d'exposicions i petita botiga. i és l'únic que hi ha ara mateix obert, a l'hivern algun restaurant com una pizzeria obre. Anem a el pàrquing de pernocta que és el pàrquing d'on surten els senders a la Vall de Eyne, és una esplanada de terra genial, amb banys i una petita caseta d'informació, que ara està tancada. Vam dormir acompanyats d'una furgo únicament.
Preparem sopar, vam sopar i ja és hora de dormir per demà matinar i anar de passeig. Primer dia de l'escapada a la Vall de Eyne i Llo en autocaravana superat.
Dia 2 Dissabte: Vall d'Eyne i Llo
Els petits com de costum ens desperten ben d'hora, així que fantàstic, ens posem en marxa a primera hora. Vam decidir fer el sender d'interpretació del prat d'en Sicardo de la Vall de Eyne. Seguim la seva senyalització.
Comencem a veure moltes flors liles que ens enamoren i en família les fotografiem explorant el seu hàbitat i que els ha d'agradar d'aquesta zona.
A el cap de poc, primer contratemps en la sendera, Jose es queda literalment sense les soles de les botes que se li han desenganxat ... tocava renovar-les, ho sabíem però massa hem apurat jejeje
Li toca tornar-se a l'auto i canviar-se de sabates. Mentre els nens i jo fem sessió de fotos, on ells són els fotògrafs i directors d'escena i jo la model entre arbres. Molt divertit.
Quan torna remprendemos el rumb.
El camí transcorre entre algun pont de fusta que creua el riu i per un camí paral·lel de la mateixa. Quan portem ja una hora i mitja, la petita comença estar cansada, tot i portar la motxilla de muntanya. Així, que vam decidir fer una parada en el camí i prendre forces. En aquell moment se'ns ocorre fer una cabana per grills i llagostes, que hi ha moltíssims. Arnau vol que tinguin resguard per quan plogui, i encara sort perquè després plourà i molt.
Després de la tasca de buscar palets, partir i construir una petita cabana, se'ns ha fet gairebé hora de dinar i com no hem portat el menjar vam decidir donar mitja volta. Tornem i a l'començar a fer el dinar, comença l'espectacle de la pluja, trons i llamps! I això que cap a un sol espectacular .... Qui ho havia de dir, però al Pirineu ja se sap ... Tot el menjar i tarda transcorre plovent. Després de la migdiada vam decidir moure'ns a Llo, per veure si podem aprofitar amb la pluja i anar als banys.
Per la carretera veiem una impressionant estació d'energia solar. Es veu que és una zona on hi ha unes quantes ja que diuen que hi ha 300 dies de sol a l'any (just avui plou vagi: P). Vam descobrir que algunes es poden visitar fins i tot, el deixem per a la propera, pot ser interessant per ampliar coneixements i per als petits.
En Llo vam aparcar a la zona d'Acs de el pàrquing dels banys, Gorgues de el Segre i Via Ferrada. Ni en AC ni en cotxe es pot continuar.
El lloc, una esplanada enorme davant d'un paisatge espectacular, és preciós. Davant tenim un ramat d'ovelles i les muntanyes, darrere la silueta de Llo, un poble amb encant .. Hi ha com unes 10 o 12 autocaravanes.
Plou molt així que vam decidir no anar als banys que igualment tanquen a les 19:30. Quant amaina una mica, agafem els impermeables i ens anem a explorar el poble. Arnau i Anna fan amics gatunos i ovejunos.
Però en res comença de nou el diluvi, així que per l'auto de nou. I sopars, peli, jocs i al llit. A la nit deixa de ploure. Quin segon dia de de l'escapada a la Vall de Eyne i Llo en autocaravana passat per aigua.
Dia 3 Diumenge: Llo- Sant Pere de Vilamajor
Avui els petits ens donen una mica més de treva i s'aixequen sobre les 8:30 J Bona hora per esmorzar i començar un diumenge.
A les 10 hores obren els banys de Llo, així que vam decidir anar a primera hora. Avui és el dia de tornada i els petits no ens perdonessin no haver anat ...
Anem cap als Banys i abans vam explorar una mica la sendera de les Gorgues de el Segre i Via Ferrada, ens vam quedar amb ganes de fer un bon tram o alguna activitat, en la via ferrada que també hi ha tirolines. Això si la via ferrada és de pagament, 16,26 o 29 € uros, segons el recorregut que triïs amb l'equip (no et deixen que portis el teu) i amb tirolines incloses. Hi ha packs fins i tot amb els banys. De tota manera caret.

En els banys vam comprar el pack familiar que ens estalviem 3 euros i que inclou 2 adults i 2 nens (Anna té 3 anys i ja paga).
Els banys tenen piscines interiors i exteriors, amb jaccuzis, dolls, hammam, la veritat és que molt completes, res a veure amb els de Dorres que també són aigües sulfuroses però que tenen poques piscines i amb poca aigua (clar que el preu és molt més barat).
Als nens els encanta ia nosaltres també. Això si hora i mitja i ja estan ko i demanen marxar, no arriben ni a les dues hores que et diuen que has de marxar jejeje. Ja acabats tots del relaxats que estem anem cap a l'acte a dinar.
Tot i cansats, remunten i com bufa bastant aire decideixen fer volar els estels a la àrea de acs. La veritat és que volen super bé, fins Anna l'aguanta una bona estona. I ja feta el menjar, a menjar i recollir
la furgo que toca marxar. Per buidar aigües anem a l'àrea d'autocaravanes de Sallagosa, però veiem que necessitem jetons per a les aigües negres, així que buidem grises i les negres ja ho farem en el bany de l'garatge de casa.

I ja en ruta, lentitos però tranquils ens fem la collada de tossa amb els seus bells paisatges ia les 19h ja estem a casa després d'una magnífica escapada a la Vall de Eyne i Llo en autocaravana.

Altres escapades que et puguin interessar les pots trobar en aquest enllaç: Escapades en autocaravana
I si vols veure una altra escapada a Llo accedeix a aquest diari de viatge de: Puigcerdà i Gorges de el Segre (a Llo), a equipar-se per la temporada d'esquí.
Fes clic per puntuar aquesta entrada!
(Vots: 3 mitjana: 5)
resum
Data de revisió
article revisat
autor Avaluació
51star1star1star1star1star

Aquesta entrada té 2 comentaris

1. Marc

Ai coi, porto temps llegint les vostres ressenyes (tremenda la del viatge a Nordkapp, per cert, tard o d'hora caurà) i mirant aquesta resulta que sou del mateix poble que nosaltres?! Sortida des de Sant Pere de Vilamajor, és així?

1. família kucavanera

Bon dia Marc! doncs sí que som veïns sembla! De Sant Pere de Vilamajor 😉 Pel Vilamagore abans del Covid feiem trobada d'autocaravanes, aquest any l'hem tornat ha demanat a l'Ajuntament. Veureu si quedem!