En aquest moment estàs veient Què veure a Micenas ciudad, bressol de la civilització europea
Micenes, accedint a les cisternes

Què veure a Micenas ciudad, bressol de la civilització europea

En aquest post us expliquem tota la nostra experiència ia partir d'ella com visitar i què veure a Micenes ciutat antiga de Grècia. Si això és just el que estàs buscant, queda't i segueix llegint!

Micenes és una de les principals parades de el nostre viatge de gairebé 1 mes per Grècia amb autocaravana viatjant en família que pots llegir al complet al nostre bloc. Un dels imprescindibles que ens vam posar al mapa per la important història que va exercir aquesta ciutat a l'antiga Grècia

Història i importància de Micenes

Micenes va ser la ciutat del famós rei Agamèmnon, un dels protagonistes de la Ilíada d'Homer. Un dels grans personatges de la guerra de Troia. Es creu que Agamèmnon, fill d'Atreu, no només va ser rei de Micenes sinó de tots els grecs aqueus i que va liderar l'expedició a Troia per tornar Helena al seu marit.

Micenes era una de les polis, ciutats-estat gregues, més potents de l'anomenada civilització micènica, que englobava ciutats com Esparta o Argos. Es diu civilització micènica precisament per la gran importància de Micenes per sobre de les altres ciutats.

La civilització micènica controlava tot el Peloponès i el Mar Egeu i una de les primeres civilitzacions amb una cultura i organització potent a Europa. En part són els pares de tota la cultura grega posterior.

La nostra arribada a Micenes ciutat

A Micenes vam arribar i vam anar directes al Càmping Atreus. Allí, el primer que descobrim és que la ciutat no és una ciutat. Si no més aviat un petit poble. i el poble que acull l'antiga Micenes en realitat es diu Mykines.

Així, quan arribem a Mykines amb la nostra autocaravana, ens endinsem al poble. En primer lloc, veiem que a part de petitíssim, està gairebé com a desèrtic i abandonat. Tot i ser finals de juny i d'hora tot està tancat, això ens estranya. Hi ha molts establiments turístics, però tot tancat, brut de pols i com si el Covid també hagués arrasat amb aquest preciós poble.

El Camping Atreus, el nostre allotjament a Micenes ciutat, Mykines

Com ja tenim l'experiència que a tot arreu arqueològics està prohibit pernoctar per lliure en autocaravana o camper, ja no ens estem de marrades i anem directes al càmping de l'entrada, el Càmping Atreus. Fa calor i hem vist que té una piscina i bones ombres. Només té parcel·les, no tenen bungalous i es veu un càmping molt familiar i tranquil.

En arribar al càmping, els propietaris són superamables amb nosaltres. Són agricultors de fruiters i el càmping és un més a més de la seva vida. Es nota que els encanta parlar amb els estrangers. Aparquem en una parcel·la ben ombrejada per pins i ens disposem a banyar-nos a la piscina del càmping.

És un càmping molt bàsic pel que fa a serveis. Una mica antiquat però ultra net i amb un nivell PRO d'amabilitat i hospitalitat per part de la família propietària.

La nostra visita a la Micenes ciutat antiga

Ja a la tarda, amb la baixada del sol, ens decidim a moure'ns per fer les visites al jaciment Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO de Grècia, de la Micenes antiga.

Accedir a la ciutat antiga de Micenes

Des de Mykines, són uns 10-15 minuts a peu al jaciment arqueològic de Micenas antigua. El camí és per la carretera i fa encara força calor. Tampoc ens ve de gust moure l'autocaravana que ja ho té tot desmuntat per a l'acampada. Així doncs, diem a la família del càmping si coneixen algun taxista al poble. De seguida ens ajuden i ens truquen a un taxi que per 4 euros ens puja fins a l'entrada de Micenas antigua.

A l´entrada del jaciment hi ha un bon aparcament asfaltat, molt accessible tant per la carretera que és bona com per l´amplada de l´estacionament.

Com que és normal en aquest viatge, pugem en taxi, però la baixada la fem a peu. Són només 15 minuts o menys per la carretera, molt poc transitada. Certament, la baixada de Micenes antiga a Mykines es va fer molt bé.

Com visitar Micenes i què veure a Micenes ciutat imprescindible de l'antiga Grècia

Ja al jaciment, comprem les entrades i comencem la visita. Micenes té 3 zones diferenciades de visita:

• El museu arqueològic
  • El jaciment principal de la ciutat antiga de Micenes
  • I el tresor d'Atreus

Què veure a Micenas ciutat: 1 El museu arqueològic de Micenas

A la nostra visita, un cop comprem les entrades i creuem la taquilla, ens decidim a començar la visita pel museu arqueològic. L'aire condicionat a les 18 hores era un punt a favor.

El museu no és gaire gran, però hi ha peces molt interessants. Tot i que les més interessants, cal dir, que són rèpliques. Les originals se les van emportar els britànics.

Què veure a Micenas ciutat: 2 El jaciment principal de la polis de Micenes a Grècia

Continuem amb la visita sortint per la mateixa porta que entrem al museu. I comencem a caminar ja pel jaciment principal. Primer fora de les muralles de la polis, on trobem alguns tolos, jaciments funeraris, que s'ubicaven fora de les muralles. Després entrem per la famosa porta dels lleons de Micenes. Potser l´element més fotografiat i famós d´aquesta antiga ciutat grega. I ja a dins anem seguint el camí a través de l'antiga ciutat entre ruïnes, ubicada a un petit turó, on anem pujant, fins a tornar a baixar.

Què veure a Micenas ciudad: 3 El Tresor d'Atreus

Finalment, baixant 5 minuts per la carretera, accedim a visitar la tercera zona de visita, el Tresor d'Atreus.

Conclusions de la nostra visita a la ciutat antiga de Micenes

Potser per les expectatives que portàvem, Micenes no ens va sorprendre. No diem que sigui un lloc bonic, però sí que pensàvem que hi hauria més elements més ben conservats o restaurats. El que més ens va sorprendre va ser el tresor d'Atreus pel que fa a la conservació.

De tots els jaciments arqueològics que hem visitat al nostre viatge per Grècia de 21 dies, aquest no seria del top 3. Abans repetiria a Delfos o Corint, però bé és cert que és un lloc diferent i increïble que en un parell d'hores es veu perfectament.

A més, us hem de dir que el càmping Atreus, ens va robar el cor, malgrat ser molt antic i bàsic. Allí passem molt bons moments amb la família del càmping i un dels millors sopars del viatge, en companyia de la família del càmping i d'altres viatgers del càmping. Aquell dia va ser com ser a casa i en família. Sens dubte és el càmping més familiar i hospitalari de tots els que hem anat a Grècia. Sopar a la seva taverna, estar entre els seus animals i sentir-nos part de la família, ens va fer molt feliços a tots.