En aquest moment estàs veient Escòcia en autocaravana o camper en 9 etapes per @raulysilviaxelmundo

Escòcia en autocaravana o camper en 9 etapes per @raulysilviaxelmundo

Descobreix un gran viatge per Escòcia en autocaravana a través de 9 etapes en una ruta increïble.

sobre @raulysilviaxelmundo

Sens dubte aquesta parella són uns dels nostres instagramers favorits dins el món de l'caravanning i camper. Les seves publicacions a Instagram aporten valor a el món de l'autocaravana i camper i ens ajuden a inspirar-nos per planificar i decidir pròximes rutes.

Són una parella entranyable formada per Sílvia i Raúl, que viuen i viatgen en el seu camper des de fa uns anys i als quals nosaltres seguim des de fa també anys.

Apassionats de la natura, el patrimoni i per descobrir món, en qualsevol moment i època de l'any!

La seva frase: «Si la vida és un viatge, viatjar és viure dues vegades »

Avui us expliquen tot sobre Escòcia en autocaravana o camper, lloc a què han viatjat dues vegades i són tot uns experts, no t'ho perdis!

Escòcia en autocaravana

Guia per a viatjar a Escòcia en autocaravana o camper

Pernoctar a Escòcia en autocaravana

A Escòcia està permesa la pernocta en furgoneta i autocaravana sempre que no sigui en un terreny privat (Per a això hauries de demanar permís a l'amo) i no hi hagi un senyal que indiqui el contrari.

Anàvem molt tranquils i un cop en el terreny ens vam expliqui que senyals de prohibició hi ha força en els llocs més turístics, Però així i buscant una mica no vam tenir problemes.

Nosaltres encara no ho coneixíem però hi ha una pàgina web (https://www.britstops.com/) On venen un adhesiu i una guia per 35 pounds que et permet dormir en moltíssims llocs del Regne Unit (pubs, granges, botigues, etc ...). Per a la propera segurament valorem aquesta opció.

Carreteres d'Escòcia en autocaravana

El principal problema és conduir a l'inrevés amb un vehicle amb el volant a l'esquerra, Perquè en alguns punts no tens visibilitat, però això ho arregla un bon copilot.

Recorda que en tot Regne Unit es condueix per l'esquerra.

Pel que fa a les carreteres són estupendes mentre no entris a les Highlands oa les Illes, on són bàsicament estretes y no passen dos vehicles. Però calma, hi ha un munt de apartadors per cedir el pas i els conductors són súper cívics. Així que amb prudència i conduint a poc a poc no hi ha cap problema.

Nosaltres patim més a l'autopista creuant Anglaterra, perquè hi havia moltíssim trànsit, que se'ns va fer etern.

Gasolina a Escòcia

Nosaltres tirem molt de carreteres secundàries així que buscàvem gasolineres Low Cost en els supermercats (Lidl, Aldi, Tesco ...) on també aprofitàvem per fer la compra a bon preu.

Moneda i despeses a Escòcia en autocaravana

La moneda és la lliura esterlina però pots pagar en targeta en la majoria de llocs. Nosaltres portem des d'Espanya canviats 200 euros aproximadament i vam treure només una vegada en un caixer automàtic (ens van cobrar comissió però tampoc una mica exagerat).

Respecte a les despeses cal tenir en compte que tot és una mica més car, restaurants, botigues, souvenirs, etc ... Nosaltres vam aprofitar per dinar o sopar a la furgo i buscar supermercats barats.

Planifica la teva ruta per Escòcia en autocaravana en 5 clics

Ruta de 15 dies per 9 etapes per Escòcia en autocaravana o camper

Nosaltres hem viatjat a Escòcia dues vegades (jo, Silvia març explicant una en família en autocaravana fa 3 anys).

La primera vegada en parella vam ser 3 setmanes a moto i la segona amb amics a 2 setmanes en furgonetes (3 vehicles).

Les dues vegades hem fet una ruta semblant així que us expliquem l'experiència de 15 dies en furgo i després afegirem l'extensió que vam fer amb moto perquè val molt la pena si teniu temps.

En la nostra ruta de pujada vam decidir no agafar el Eurotunel sinó el ferri des Dieppe a Newhaven, per poder fer una visita a la zona de Normandia.

Passem un dia al Mont Saint-Michel per poder veure el canvi de marees i tenir temps de passejar pels seus carrerons.

Per dormir hi ha diverses opcions. La primera és l'àrea d'autocaravanes de Beauvoir per 12 euros (amb tots els serveis), a uns 3 quilòmetres i amb transport públic a l'castell, però nosaltres la trobem plena. La segona és dormir en el mateix pàrquing, que costa 24 euros el dia i des d'allà justament surt el trenet que et porta a l'castell.

Nosaltres vam arribar al matí i vam pagar només un dia de pàrquing (12 euros) ia la tarda vam fer una mica més de quilòmetres i vam dormir en una gasolinera pròxima.

A l'endemà, vam visitar Pont du Hoc ia la tarda Etretat, que ens va encantar per cert, i ens vam anar ja a dormir a l'aparcament de l'ferri per embarcar aviat.

Mont saint Michell en autocaravana

Nosaltres vam fer de l'estirada el viatge a Edimburg, on vam arribar rebentats després de l'ferri i els quilòmetres, així que si aneu amb temps recomanem fer una parada a Stonehenge i / o al Lake District. En el nostre viatge amb moto sí que vam parar a Stonehenge i val molt la pena.

Després de l'pallissa de quilòmetres i d'uns quants dies sense dutxa necessitem un càmping urgentment, així que ens anem en direcció a Roslyn a l'Slatebarns Caravan Park, ja el coneixíem de el viatge en moto i és genial. Des d'allà es pot visitar la Roslyn Chappel (famosa pel llibre El Codi Da Vinci) i està molt a prop d'Edimburg.

Per visitar Edimburg deixem la furgo en un Park & ​​Ride, són estacions d'autobús on pagues per aparcar durant el dia i agafes un bus a centre, ens va semblar la millor opció per no entrar amb a l'furgo a la ciutat.

Nosaltres vam visitar Edimburg en un dia. Vam baixar de l'autobús al Scott Moument i comencem la visita al Edimburg Castle, baixem tota la Royal Mile fins Carlton Hill ia la tarda fem una Ghost Tour en espanyol (totalment recomanable, amb visita a l'cementiri inclosa). Hi ha molt més per fer però tenim ganes de natura. Recomanem comprar l'Explorer Pass que inclou visites a diversos castells i monuments.

Als voltants vam visitar també el Linlithgow Castle i Sitriling (el castell i la torre de William Wallace, que ofereix unes vistes espectaculars des de dalt).

De camí a Inverness ens endinsem a la zona de Cairngorms, on vam començar a trobar un munt de llacs i naturalesa. Vam dormir just al cim de Cairngorm Mountain, envoltats d'altres autocaravanes i d'alguns rens! Al matí ens aceramos a monorail de l'Cairngorm Sky Area, però hi havia molta boira així que només vam donar una volta per la zona.

Molt a prop vam visitar la destil·leria de whisky Cardhu, en un poblet molt petit. La visita inclou tour i degustació i val molt la pena. Per als que estiguin molt interessats en el whisky hi ha un munt de destil·leries però nosaltres vam visitar solament una (també teníem a la llista la Tobermory, a l'illa de Mull, però no ens va donar temps).

De camí a Inverness vam visitar la Catedral d'Elgin i el Fort George. En aquesta zona aquesta també en Chanonry Point, on es pot albirar dofins.

També a la zona es pot visitar el camp de batalla de Culloden. Pots passejar gratis pel camp de batalla on estan indicades amb banderes les posicions dels dos bàndols. Diversos monòlits recorden els llocs on van ser enterrats alguns dels membres dels clans que van perdre les seves vides en la batalla. En algunes d'elles hi ha flors fresques.

Recomano en aquest punt que veieu la sèrie Outlander (O llegiu els llibres si teniu temps). És una sèrie barreja de ficció i història i val molt la pena per anar fent boca abans de venir i conèixer alguns detalls sobre història i tradicions d'Escòcia.

A la zona del Llac Ness vam visitar el Urquart Castle, Que té vistes meravelloses a l'estany i també el centre de visitants de Loch Ness, amb un documental molt interessant sobre Nessie (recomanat sobretot si aneu amb nens). Val la pena una volta sencera a l'estany amb moltíssimes punts on fer fotos de paisatges espectaculars.

De camí a la illa de Skye, Una de les joies d'Escòcia, cal fer una parada al Castell de Eilean Donan. La visita a l'interior està molt ben ambientada però si aneu amb poc temps a l'almenys cal veure-ho des de fora i imaginar a Sean Connery passejant pel pont en la pel·lícula Els Immortals.

Creuem a l'illa de Skye pel pont i vam dedicar un parell de dies a visitar-la, començant per una petita excursió a la formació rocosa d'Old Man of Storr, la cascada de Kilt Rock, Els paisatges de Quiraing, L'espectacular platja de Coral Beach i el Neist Point Lighthouse.

Passem la nit en un petit apartador de la carretera amb unes vistes espectaculars.

A part de passejar pel bonic poble de Fort William ens acostem a visitar el viaducte de Glenfinan, Famós per les pel·lícules de Harry Potter.

Aquí estàvem a prop de l' Ben Nevis, el cim més alt d'Escòcia amb 1345 metres. Vam pujar fins a Glencoe Mountain resort, gaudint d'unes vistes increïbles, per agafar el telecadira i veure vistes encara millors.

De baixada parem a una de les piles de llacs que hi ha per la zona, el Llac Etive. La veritat que circulant per la zona paràvem a cada moment a prendre un milió de fotos, cada punt és més impressionant que l'anterior.

Oban va ser l'última parada del nostre viatge, des d'on vam visitar les illes de Mull, Staffa i Iona. Deixem la furgo al port i vam agafar el tour "Ruta de les Three Isles Early Bird ", Que ens costos uns 60 pounds.

La ruta inclou ferri fins a l'illa de Mull, creuar l'illa amb autobús fins a l'embarcador i barca fins a l'illa de Staffa, també anomenada illa de les columnes per les curioses formacions rocoses que té. Vam passejar per allà durant una hora i després la barca ens va portar a l'illa de Iona, on es poden visitar diversos monuments: la Abadia de Iona, les ruïnes de Saoghal Nam Ban i St. Oran s Chappel.

Tot i la quantitat de turistes l'illa ens va transmetre moltíssima pau, està plena de platges de sorra blanca i a la fi vam poder saludar les típiques vaques peludes.

En Oban vam visitar la zona del port i vam aprofitar per provar el famós Fish & Chips en un restaurant de la passejada.

En les dues setmanes de viatge una furgo no ens va donar temps de tant, però en el nostre anterior viatge en moto si visitem la zona de Ullapool. És un poble costaner amb molt d'encant i on es menja un peix fantàstic.

Des d'allà vam agafar un ferri a Stornoway i vam dedicar un parell de dies a visitar les illes de Lewis & Harris.  És una zona molt més remota, amb platges increïbles de sorra blanca, cases tradicionals, penya-segats, vaques, ovelles i moltíssima tranquil·litat.

També allà es troba el cercle de pedres de Callanish Standing Stones, més discret que Stonehenge però amb molta més extensió de terreny, i molt més encant al nostre parer ....

Altres articles que et poden interessar de viatges en autocaravana per Europa

Fes clic per puntuar aquesta entrada!
(Vots: 1 mitjana: 5)

Aquesta entrada té 2 comentaris

1. Christine

Darf ich fragen wie die Etappen waren. Wir planen gerade eine ähnliche Tour mit 18 Tagen und sind etwas am Verzweifeln, weil wir die Fahrtzeit und Zeit für Tanken, CP (wir bleiben immer nur eine Nacht) nicht einschätzen kön.

1. família kucavanera

Bald werden wir mehr über diese Reise mit mehr Details schreiben. Danke für die Geduld