En aquest moment estàs veient Costa Vermella francesa, Cap de Creus i la Badia de Roses en autocaravana en 11 plans per @viatjantjutspelmon
Cotlliure en autocaravana i Roses en autocaravana

Descobreix un viatge de 8 dies per 11 plans imprescindibles per la costa de el Sud de França i Nord de Catalunya, la Costa Vermella, el Cap de Creus i la Badia de Roses en autocaravana.

Una ruta per Fortesse de Salses, El Barcarès, Cotlliure, Canet Saint Nazaire, Canet et Rosselló, Cotlliure, Roses, Cap de Creus i que acaba a Empuriabrava, la Venècia catalana. Una ruta inspiradora de la mà de la gran família instagramer @viatjantjuntspelmon.

Sens dubte aquesta família catalana de 4 són uns dels nostres instagramers favorits dins el món de l'caravanning i camper. Les seves publicacions a Instagram aporten valor a el món de l'autocaravana i camper i ens ajuden a inspirar-nos per planificar i decidir pròximes rutes.

Són una família de la Seu d'Urgell formada per 4 membres: Vane (V), Júlia (J), Pere (P) i Martina (M), de les seves inicials ve el seu nom «Viatjant Junts Pel Món» o el que és el mateix en castellà «Viatjant junts pel món»

Apassionats de l'esport i la natura, les activitats en família i per descobrir món, en qualsevol moment i època de l'any!

Des agost 2020 tenen el seu ViPcavana amb la qual poder viatjar per conèixer món i compartir aventures amb nosaltres.

Avui us expliquen la seva primera gran aventura en autocaravana per la Côte Vermeille, Cotlliure i el Cap de Creus!

Forteresse de Salses en autocaravana

8 dies de ruta per 11 plans imprescindibles de la Costa Vermella francesa, el Cap de Creus i la Badia de Roses en autocaravana

VISITAR EL FORTESSE DE SALSES A AUTOCARAVANA, UN CASTELL I FORT DEL SEGLE XVI

Comencem la nostra aventura amb una visita cultural a la Forteresse de Salses de l'Segle XVI.

Un forrellat entre Catalunya i França. Construït a finals de segle XV pel gran arquitecte espanyol Francisco Ramiro López en un emplaçament ideal per les seves valuosíssims recursos en cas de setge, l'edifici manté l'antiga frontera.

Assetjat, pres en 1503, 1639 i 1640, el lloc és definitivament conquerit pels francesos en 1642. El Tractat dels Pirineus de 1659 redistribueix els territoris: menys estratègica, la fortalesa perd llavors la seva importància. A partir de 1691, serà parcialment restaurada per Vauban.

A nosaltres ens va encantar la visita i Júlia, la germana gran s'ho va passar bomba, revivint la història de prínceps i princeses.

L'entrada a l'Castell costa 8 € per adult, i és gratuït per a menors de 18 anys.

APARCAR A AUTOCARAVANA AL FORT DE SALSES

Podeu estacionar vostra autocaravana pràcticament a la banda de el Castell, abans de creuar la via d'el tren, en un pàrquing públic i gratuït, a la banda d'una cava cooperative, a 5 minuts a peu.

VISITAR El Barcarès A AUTOCARAVANA

Un cop contemplat aquest meravellós Fort i Castell, vam agafar la nostra ViPcavana direcció Li Barcarès, on estacionem a la banda del Port, en un lloc permès que trobem amb l'app park4night.

Després de dinar, vam passar la tarda passejant per Le Barcarès, visitant el Port i el seu passeig marítim amb una boniques palmeres.

CAMPING LE Floride ET L'Embouchure

El dia anterior, buscant informació, vam veure que hi havia uns càmpings molt bonics per la zona, i com anàvem sobre la marxa anomenem per saber si tenien disponibilitat per passar una nit. Tots estaven plens, a excepció de Camping li Floride et l'Embouchure, però a l'ésser d'un dia per l'altre, no es podia fer reserva online i ens van dir que anéssim a primera hora del matí per assegurar-nos i veure si en la parcel·la que tenien lliure, cabia la nostra ViPcavana. Així ho vam fer, i vam tenir sort!

Després d'instal·lar-nos, vam gaudir de les instal·lacions de càmping amb un espectacular parc aquàtic i d'algunes de les activitats d'animació que feien, respectant les mesures de seguretat de la COVID19.

A la tarda nit, vam sortir a passejar fins a una gran fira que hi havia a prop i vam aprofitar per tombar-nos en la sorra de la platja i contemplar la sortida de la lluna.

VIA VERDA DE L'Agly A El Barcarès A AUTOCARAVANA

Matí de turisme amb bicicleta. Després d'esmorzar vam agafar les bicis i vam fer uns 7 km dels 14 que té la Voie Verte de l'Agly, bonica ruta que segueix el transcurs del riu Agly i que va des de Rivesaltes fins a la desembocadura del riu a Le Barcares. Són 14km de dificultat fàcil ja que és un recorregut pràcticament pla. Nosaltres vam fer només la meitat, perquè Martina (1 any) anava en el carro, però Júlia, de 4 anys, a qui també li agrada l'esport, va voler venir amb la seva bici. És tot una campiona!

ESTANY DE CANET Saint-Nazaire I POBLE PESQUER A AUTOCARAVANA

De tornada a l'càmping ens peguem una capbussada, vam menjar a la pizzeria de càmping i seguim la nostra ruta direcció Canet et Rosselló, on estacionem la nostra ViPcavana en un lloc que trobem també a través de l'app park4night, a la Vila dels Pescadors de l'Étang de Canet Saint-Nazaire, entre aquesta localitat i Sant Cebrià. A el principi, només érem 2 autocaravanes i tota la resta eren cotxes, però a mesura que avançava el dia, es van afegir més autocaravanes i campers.

Aquí vam aprofitar la tarda per gaudir de la natura i passejar al voltant d'aquest bonic estany, en forma de L invertida i d'uns 4 km de llarg, és un notable representant de el patrimoni ecològic del territori que revela nombroses riqueses vegetals i animals. Alhora, vam poder visitar el «poble de pescadors», reconstituït segons la seva forma tradicional, que alberga a uns trenta pescadors actius.

Alhora, vam poder contemplar una magnífica posta de sol des de la nostra ViPcavana mentre Júlia seguia el seu procés d'aprenentatge de la lectura amb un joc que li encanta. En aquesta aventura, hi ha temps per a tot!

PLATJA DE CANET ET Rousillon A AUTOCARAVANA

Després de 4 dies sense pràcticament parar de veure i visitar coses, necessitàvem una mica de relax, i vam decidir passar tot el matí a la platja, la qual teníem a 5 minuts a peu, donada la bona ubicació d'aquesta emplaçament, enmig de l' estany i el mar. Tot i que som més de muntanya, i ens encanta l'hivern, a l'estiu ens agrada gaudir de la platja.

Aquí us expliquem una sorpresa que vam tenir. Quan estàvem a punt d'anar-nos cap a la platja, va aparèixer una furgoneta xiulant, era el forner, portava pa. Així que vam comprar el pa acabat de fer sense haver de moure'ns.

Vam passar una bona estona a la platja, jugant amb la sorra i banyant-nos a l'aigua. Que bé estar de vacances i sense preocupacions!

Amb el pa del dia, ¡el menjar va molt millor!

VISITA A COLLIURE A AUTOCARAVANA

I després de dinar, tocava una mica de migdiada per a les petits, estaven esgotades del matí. Així que vam aprofitar per moure'ns 25km més per a al sud fins a Cotlliure.

El primer que cal tenir en compte per anar a Cotlliure, és la problemàtica per trobar un lloc per estacionar, i més en els mesos d'estiu. Nosaltres buscant informació per internet, trobem aquesta solució. Només arribar a l'entrada del poble, dalt d'el tot, tenen un pàrquing per autocaravanes amb vigilància a 16 € amb servei de buidatge, llum i càrrega d'aigua. Alhora, i això va ser el que ens va decantar per estacionar aquí, hi ha un servei de minibús cada 30 'per anar i tornar a centre de Cotlliure.

Cotlliure, és un antic poble de pescadors, conegut per les seves anxoves. Alhora, Cotlliure ha estat motiu d'inspiració per a molts pintors (Matisse, Picasso, Dalí, Derain ...) Si és el cementiri es troben la tombes d'Antonio Machado i de Patrick O'Brian.
Sens dubte cal perdre pels seus carrers i el port, visitar el castell, banyar-se o prendre un gelat a la banda de pintoresc campanar de l'església parroquial, pujar a la capella de Sant Vicenç i contemplar els penya-segats i la immensitat de la mar ...

Per a nosaltres un dels pobles més romàntics de el Sud de França.

VISITA DE ROSES A AUTOCARAVANA

Dia de ruta, deixem França, i tornem feia Catalunya per fer turisme per la zona de l'Alt Empordà i al Parc Natural de Cap de Creus. Ens dirigim cap a la capital, Roses, per establir allí el nostre campament base.

Estacionem en autocaravaning park roses, un àrea a bon preu, bons serveis i amb una bona localització. A l'estiu el seu preu és de 14 € la nit, electricitat i càrrega d'aigua 3 €. Alhora, disposa de lavabos, dutxes, vigilància i wifi.

Un cop instal·lats, vam anar a fer una passejada per Santa Margarida i Roses. La platja està a 300m i el centre de Roses a 1km. Caminem una mica pel passeig marítim i vam llogar una bici des aquestes que és com un cotxet i que pots anar els 4.

CAMÍ DE RONDA DES DE ALMADRAVA FINS CALA MONTJOI, ROSES A AUTOCARAVANA

ACCÉS AMB BUS A EL CAMÍ DE RONDA, DES DEL ÀREA DE ROSES EN AUTOCARAVANA

Ens aixequem trempano, vam esmorzar per agafar forces, vam preparar les motxilles i sortim a peu des del pàrquing d'autocaravanes fins a l'oficina de turisme de Roses (1 km aprox), per agafar un autobús L2 que ens portés fins a la platja de l'Almadrava, el nostre punt de partida d'al camí de Ronda.

Aquesta línia té una freqüència de pas de cada hora, i només funciona de l'1 de juny a l'30 de setembre i crec recordar que el preu és de 1,30 € per adult.
Nosaltres a l'anar amb un nadó d'1 any i una nena de 4, vam decidir agafar l'autobús i estalviar-nos aquest tram. Per als que vulguin poden fer el tram de Roses fins l'Almadrava també caminant. Es tracta d'un tram pavimentat de 2,5km amb poc desnivell que comença al far de Roses, de baix de el castell de la Santa Trinitat.

EL CAMÍ DE RONDA DE ROSES

Així doncs, vam baixar de l'autobús a la parada de l'Almadrava per iniciar la nostra ruta a peu pel camí de Ronda fins a la Cala Montjoi.

Una ruta totalment senyalitzada que seguirà un sender pel Parc Natural de Cap de Creus durant uns 4,4km (2h 30 '- 3h anada), amb uns 193 metres de desnivell i que ens permetrà gaudir d'un paisatge salvatge, ple de penya-segats i vegetació de pineda i matoll típica mediterrània i amb unes vistes a la mar formidables.

PLATJA DE L'ALMADRAVA

Abans de començar, dir que l'Almadrava és l'última gran platja que hi ha a al sud de Cap de Creus abans d'accedir a la zona de Parc Natural.

PUNTA FALCONERA

Després de caminar un quilòmetre, arribarem a Punta Falconera, hàbitat dels falcons (falcons) i amb una vista espectacular de la badia de Roses. Aquí també podrem observar els búnquers de la 8a bateria construïda per defensar la costa durant la Segona Guerra Mundial.

MUNTANYA RUSSA DE CALES
A partir d'aquest punt el camí es converteix en una mena de muntanya russa, on el desnivell augmenta i disminueix gradualment, pujant i baixant, i passant per diferents cales d'aigua clara i transparent. La primera, però de difícil accés, és la cala Lladó, on encara es pot veure el seu antic embarcador i la rampa per on es baixava la pedra. Passant paper Cap Trencat, que rep aquest nom gràcies a la fragmentació de la roques que han anat caient a l'aigua, arribem a Cala Murtra (platja nudista) i posteriorment a la cala Rostella, ambdues separades pel Cap Blanc.
Davant aquest tram de costa, hi ha nombroses roques sumerjidas a escassos metres de les superfície, anomenades baus, que han estat la causa d'embarcacions i enfonsaments de vaixells, tot un atractiu per als submarinistes.

CALA Montjoi

I finalment, arribem a la Cala Montjoi, on es pot distingir dues edificacions: el mas de Montjoi de Baix i el de Dalt, que antigament donaven vida a aquest racó. Avui dia hi ha un càmping.

I després d'aquesta llarga caminada, que millor que relaxar-nos, banyar-nos i passar el dia en aquesta meravellosa cala, abans de tornar pel mateix camí.
Per cert, si algú encara té més ganes de caminar, el camí segueix fins a Cadaqués.

La nostra primera idea, era anar a Cadaqués i pernoctar per la zona (veure POST sobre Cadaqués a autocarvana o furgo i si es vol POST sobre Port de la Selva amb autocaravana o furgo), Però amb el bé que estàvem a la àrea de Roses busquem una alternativa, i aquesta va ser la de fer una excursió en vaixell.

Així és que a les 09.45 vam agafar el vaixell a l'espigó de Santa Margarida per passar un matí navegant i gaudint d'una visita a Cadaqués.

Voregem tota la costa de Parc Natural fins a la punta del Cap de Creus, observant des del mar: la Punta Falconera, Cala Montjoi, Cap Norfeu, el Far de Cala Nans, l'Illa Plana i la cova de l'Infern.

De tornada, vam entrar a la badia de Portlligat on es pot veure la casa-museu de Salvador Dalí abans de fer una parada d'una hora i mitja per visitar i perdre pels carrers de Cadaqués.

Excursió d'unes 4 hores (1:30 a Cadaqués) 22 € Adult i menors de 6 anys no paguen.

I acabem la nostra primera aventura, deixant Roses, un lloc que ens ha encantat com a campament base per la quantitat de coses que pots fer al seu voltant i ens dirigim a Empuriabrava. Aquí estacionem en un aparcadero a la banda d'un dels múltiples canals que hi ha.
Empuriabrava és coneguda com la Venècia de la Costa Brava, on els carrers són d'aigua i els cotxes embarcacions, la gent pot sortir de casa navegant pels canals.

Així que, us imagineu la nostra activitat? Doncs si, vam llogar una petita embarcació de fàcil maneig i ecològica a "Bateauxelectriquescostabrava" per navegar pels seus canals. Vam fer un recorregut d'una hora aproximadament per estàs curioses carrers d'aigua gaudint d'un entorn i mig gens habitual per a nosaltres. Important dir, que l'embarcació té un mapa, el qual cal seguir, sense poder desviar-se per canals privats. El preu és de 40 €.

A part dels canals d'Empuriabrava, podem gaudir d'una gran varietat d'opcions més. Per a nosaltres les més interessants eren "els Aiguamolls de l'Empordà" o "Empúries" el jaciment grecoromà més important de Catalunya. Ho deixem per a una altra vegada!

Conclusió de la nostra primera aventura: que ganes teníem de poder viatjar així, al nostre aire, sense ruta, sense horaris, amb total llibertat!

Altres articles que et poden interessar voltant del Cap de Creus i la Badia de Roses en autocaravana